עמוד:78

א . מדידת נפחים הכנות מוקדמות לעבודה בנושא " מדידת נפחים" בנושא זה ( עמ ' 86 - 78 ) עובדים בקבוצות של 6 - 4 תלמידים . לכל קבוצה יש להכין את החומרים האלה : א . אוסף כלים ובו 7 כלים שונים : כוס חד – פעמית רגילה כוסית – יין חד – פעמית או קופסה של סרט צילום ( אפשר להשיג קופסה כזאת בחנויות צילום . ) קופסת גבינה לבנה צלחת חד –פעמית 3 כלים נוספים כרצונכם . ב . כפיות מדידה בגדלים שונים ( למשל : של אבקת חלב לתינוקות , של אבקת כביסה , של אבקת מרק ) . ג . גרגרים המיועדים למילוי הכלים , למשל : אורז , עדשים , שעועית . אפשר להשתמש גם בחול . ד . בקבוק קטן עשוי מפלסטיק שקוף להכנת משורה ( הוראות בעמ ' . ( 81 ה . רצוי : קערה שאפשר לעבוד מעליה כאשר שופכים את הגרגרים מכלי לכלי . ו . משורה שיש עליה סימון של סמ " ק ( למשל בקבוק של תינוקות ) . ז . דף גזירה " חלקים לבניית התיבות " c , b , a ונייר דבק שקוף . השוואת נפחים 1 קחו את שבעת הכלים שהכנתם . נסו לדרג את הכלים לפי הנפח . ( הניחו את הכלים על השולחן לפי הסדר הנראה לכם נכון . ) באילו דרכים השוויתם את נפחי הכלים ? למורה : הפעילויות בנושא מדידת נפחים ( עמ ' 86 - 78 ) משמשות חזרה על נושאים שנלמדו בכיתה ג בפרק נפחים . פעילויות אלה משמשות תשתית הכרחית להבנת חישובי הנפחים בהמשך הפרק . בפעילויות האלה עוסקים במדידת נפחים של גופים חלולים שאפשר למלא אותם . יש לשים לב שיש גופים שאי – אפשר למלא אותם , למשל : אבן , קופסת שימורים סגורה וכדומה . להשוואת נפחים של כלים כאלה משתמשים בחישוב או בדרכים עקיפות . בפרק זה אין עוסקים במדידת נפחים של גופים כאלה .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר