עמוד:73

ה . אם נחזור על הפעילות בעיגול המחולק ל 24 גזרות , הצורה שתתקבל תתקרב למלבן : על ידי חישוב שטח " מלבן " כזה אפשר לדעת בק « תב את שטח העיגול . נזכור כי את שטח המלבן מחשבים כך : צלע א x צלע ב . דיון מה הקשר בין צלעות הי ' מלכן " לבין מידות המעגל שממנו הוא נוצרז התכוננו באחד ה " מלבמם " שיצרתם : מהם האורכים של הצלעות ? מהו שטח ה " מלבן "ז מהו שטח העיגולל ב " מלכן " שהתקבל אחת הצלעות שווה לרדיוס העיגול . אורך הצלע האחרת שווה למחצית היקף העיגול . מחצית היקף העיגול שווה : רדיוס . % x הסבירו מדוע . שטח המלבן יהיה אפוא : שסח העיגול שווה : רדיוס x רדיוס . % x הערה : הנוסחה מבטאת במדויק את שטח העיגול , אם כי הדרך שבה הגענו לנוסחה זו היא דרך של קירוב . למורה : אפשר להציע לתלמידים להכין כעצמם עיגול המחולק ל 24 מרות ולחזור על הפעילות שבסעיפים א - ב ( כעמוד הקודם ) , להכנת העיגול המחולק ל 24 גזרות אפשר להשתמש כעיגול שחולק ל 12 גורות ולגזור כל גזרה לשכי חלקים שווים . היקף העיגול שווה ; קוטר * . הקוטר שווה לשני רדיוסים , ולכן היקף העיגול שווה : x 2 r סל , ומחצית היקף העיגול שווה : . 71 xr

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר