עמוד:60

ה . שטח העיגול פנים המעגל ושפתו נקראים עיגול . עבודה קבוצתית לפניכם סרטוט של עיגול . קחו את הדף מעגל ועיגול ? ר > בוע > 01 רצ > עת קרטון לגזירה ( בסוף החוברת ) ומצאו בו ריבוע שצלעו שווה לרדיוס של העיגול הזה . גזרו את הריבוע הזה , הניחו אותו על העיגול וודאו שצלע הריבוע אמנם שווה לרדיוס העיגול . ננסה למצוא את שטח העיגול בעזרת הריבוע הזה , שאורך צלעו שווה לרדיוס העיגול : א . מה גדול יותר : שטח העיגול או שטח הריבוע ; כ . גזרו מדף הנזירה את כל הריבועים המתאימים לעיגול . מה גדול יותר : שטח העיגול או השטח של שני ריבועים כאלה ? בדקו את השערתכם על ידי הנחת הריבועים על העיגול . ג . נסו לכסות את העיגול - במדויק ככל האפשר - בריבועים כאלה . מותר לגזור את הריבועים ולהיעזר בחלקים שלהם . לכמה ריבועים תזדקקו ! ד . פי כמה גדול שטח העיגול משטח הריבוע ! חזרו על פעילות 1 בעיגול הזה . ( גזרו את הריבועים המתאימים לו מדף הגזירה . ) שימו לב : הצלע של כל ריבוע צריכה להיות שווה לרדיוס של העיגול . < על דף נפרד סרטטו עיגול כרצונכם וריבוע שצלעו שווה לרדיוס העיגול . הכינו עוד ריבועים כאלה וגזרו אותם . חזרו על פעילות . 1

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר