עמוד:46

3 חברו בקו ישר את שתי הנקודות הירוקות שסימנתם והמשיכו את הקו לשני הצדדים . 4 קחו עוד שני כלים וחזרו על אותן הפעולות שבפעילות ו א . היכן נמצאות הנקודות הירוקות המתאימות לכלים ? ב , האם כולן מסתדרות על הקו הישר שסרטטתם ( או קרוב מאוד אליו )? 5 קחו כלי נוסף וסמנו את קוטר בסיסו על הציר המאוזן . א . שערו : היכן תהיה הנקודה הירוקה המתאימה לו ? ב . בדקו את השערתכם . האם לדעתכם יש קשר בין היקף המעגל לקוטרו ! 6 ענו על השאלות שלהלן , ולאחר מכן בדקו את תשובותיכם או את השערותיכס בעזרת הסרטוט שבניתם על מערכת הצירים . א . פי כמה בערך היקף הבסיס של כל כלי גדול מקוטרו ? כדי לבדוק זאת הניחו את העיגול המקופל כמה פעמים לאורך ההיקף כמו בסרטוט שממול . ב , נניח שיש לכם כלי עגול שקוטר בסיסו 4 ס " מ . איפה תהיה הנקודה הירוקה המתאימה לוז מהו ההיקף של בסיס הכלי ? ג , האם ייתכן שקוטר בסיסו של כלי הוא 3 ס "מ והיקפו 6 ס " מ ! ד , קוטרו של מעגל מסוים הוא 5 ס ' ימ , מהו היקפה כדי לענות אתם יכולים לסרטט מעגל כזה במערכת הצירים , ה , נניח שיש לכם כלי עגול שהיקף בסיסו 21 ס " מ , מהו קוטרו כקירוב ! לטירה : כסעיף 6 א מדגימים במערכת צימס שאורך נייר הדבק המייצג את ההיקף גדול מהקוטר פי 3 בקירוב .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר