עמוד:37

סמנו נקודה . P א . קחו את רצועת הקרטון ( מהדף מעגל ועיגול ? מבועים ורצועת קרטון לגזירה שבסוף החוברת ) , נקבו חורים במקומות המסומנים על הרצועה , והניחו אותה על הדף כך שאחד העיגולים יהיה על נקודה P נעצו עיפרון בעיגול זה והחזיקו אותו קבוע . נעצו עיפרון אחר כעיגול אחר של הרצועה וסרטטו דרכו מעגל סביב P ב . מהו הרדיוס של המעגל שסרטטתס ? ג . סמנו נקודה על המעגל , שערו = מהו מרחקה ממרכז המעגל ? P בדקו את תשובתכם ( בסרגל ) . ד , דני רוצה לסמן בסרטוט שלכם נקודה במרחק של 7 ס " מ מ ק . שערו : איפה תהיה הנקודה - על המעגל , בתוכו או מחוצה לו ? בדקו את תשובתכם . כדי לסרסס מעגל אפשר להשתמש במחוגה , פותחים את המחוגה לפי אורך רדיוס נתון ושומרים על מפתח זה , מציבים את המחוגה כך שהחוד שלה יהיה בנקודת המרכז הרצויה , ומסובבים את המחוגה כך שחוד המחוגה ישמש ציר , והעיפרון יסרסט את א . סמנו נקודה וסרטטו סביבה מעגל ברדיוס של 2 ס " מ . ( האם קיבלתם מעגל זהה לזה שבסעיף 2 ה בעמוד הקודם ?) ב קבעו נקודה וסמנו אותה . A raar סרטטו לפחות ארבעה מעגלים ברדיוסים שונים , כך שהנקודה A תהיה מרכז המעגלים . למורה : כדאי להסביר לתלמידים את אופן השימוש בשני הסוגים של המחתות המצוירות . התלמידים יכולים להשתמש בכל מחוגה שברשותם .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר