עמוד:6

ב . הכרת הגליל 1 לקראת השיעור התבוננו בגופים המצוירים כאן : גופים אלה הם גלילים . חפשו בביתכם חפצים שהם גלילים , כמו : קופסאות שונות , כוסות , מטבעות ועוד . הביאו אותם לכיתה . 2 פעילות קבוצתית א . קחו מאוסף הגופים שבניתם את הגופים א , ב , ג . גופים אלה הם גלילים . דיון התבוננו בחפצים שהבאתם . מצאו תכונות משותפות לחפצים אלה ולגופים א , ב , ג . ב . גופים אלה אינם גלילים : השוו גופים אלה עם הגלילים א , ב , ג ועם הציורים שבפעילות . 1 נסו לרשום תכונות המאפיינות גליל . למורה : הגופים שהתלמידים מביאים בדרך כלל אינם " גלילים מושלמים " : לעתים חסרים בהם בסיסים , לעתים יש בהם בליטות או מגרעות וכדומה . בדיון כדאי להתייחס לתכונות שבעיני התלמידים מאפיינות " גליל אמתי . " oe ברישום התכונות המאפיינות גליל אין לצפות לניסוחים מדויקים .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר