עמוד:5

4 א . האם תיבה היא פאון ? הסבירו . ב . מצאו באוסף הגופים גוף שיש בו עיגול . האם הוא פאון ? הסבירו . ג . מצאו באוסף הגופים גוף שאינו פאון , ואין בו שום עיגול . 5 א . מצאו באוסף הגופים פאונים שכל הפאות שלהם חופפות זו לזו . ב . מצאו פאון שאחת הפאות שלו היא טרפז . ג . מצאו פאונים שיש להם 6 פאות בסך – הכול . ד . מצאו פאונים שלפחות אחת הפאות שלהם היא מחומש . 6 התבוננו בגוף טו : כמה פאות יש לו ? כמה צלעות יש לו ? כמה קדקודים יש לו ? תארו את הפאות : אילו מצולעים הן ? 7 התבוננו בגוף המסורטט : כמה פאות יש לו ? כמה צלעות יש לו ? כמה קדקודים יש לו ? למורה : המושגים פאות , צלעות וקדקודים של גוף נלמדו בפרק " תיבות ומדידת נפח " ( כיתה ד ) . כדאי להזכיר אותם ולהדגים על אחד הפאונים . ( הערה : לצלעות של גוף תלת – ממדי קוראים גם " מקצועות " . )

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר