עמוד:119

ו השבר כמנת שלם בשלם עם המורה 1 א . סבתא אפתה 4 פשטידות של תירס שוות בגודלן . היא חילקה כל פשטידה ל - 3 חלקים שווים כדי לתת לכל אחד משלושת נכדותיה אותה כמות של פשטידה . האם החלוקה הוגנת ? אם מחברים את כל החלקים שקיבלה כל נכדה , האם קיבלה יותר מפשטידה אחת או פחות ? איזו מהתשובות מאלה מתאימה לכמות שקיבלה כל נכדה ? פשטידה אחת 1 4 פשטידה 1 1 4 פשטידות 1 1 3 פשטידות 3 4 פשטידה 4 3 פשטידות ב . ענת אמרה לסבתה שהיא לא הייתה חייבת לחתוך את כל הפשטידות והציעה לחתוך רק פשטידה אחת כך : מה דעתכם על הצעתה ? הראו בסרטוט במחברת איך אפשר לחלק את הפשטידות שווה בשווה בין הנכדות לפי הצעה זו . כמה פשטידות קיבלה כל נכדה ? האם בשתי הדרכים קיבלה כל אחת מהנכדות את אותה הכמות ? הסבירו .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר