עמוד:37

עם המורה 2 אחד השדות במושב חולק בגדרות ל - 3 חלקות שוות בשטחן . ב - 2 חלקות של שדה זה מגדלים כרובית , ובחלקה השלישית - גידול אחר . א . איזה שבר מתאים לחלק השדה שמגדלים בו כרובית ? 3 ב . מאוחר יותר ביקשו עוד חקלאים לעבד את השדה . אורית הציעה להוסיף גדרות ולחלק כל אחת משלוש החלקות ל - 2 חלקות שוות בגודלן ( בלי להוריד את הגדרות הקיימות ) . ציירו במחברת דרך אפשרית לעשות זאת . הוסיפו גדרות . כמה חלקות בסך הכול יש עכשיו בשדה ? כמה חלקות כרובית יש עכשיו בשדה ? פי כמה גדל מספר החלקות הכולל בשדה ? פי כמה גדל מספר חלקות הכרובית בשדה ? איזה שבר מתאים לחלק השדה שמגדלים בו כרובית לפי הצעתה של אורית ? 6 האם שטח השדה שמגדלים בו כרובית גדל או קטן או לא השתנה ? כתבו < או > או = בין שני השברים . 2 3 4 6 על סעיף ב מומלץ לערוך דיון : - מהו התרגיל המראה איך השתנה מספר החלקות הכולל מ - 3 ל - ? 6 מדוע ? - מהו התרגיל המראה איך השתנה מספר חלקות הכרובית מ - 2 ל - ? 4 מדוע ? - איך החלטתם אם שטח השדה שמגדלים עליו כרובית גדל או קטן או לא השתנה ?

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר