עמוד:139

4 מדד המחברת בדיוק כשהגיעה דבי , בת הדוד של נעמי מארה " ב , קראה נעמי בעיתון על מדד הבורגראנץ ' . מהשיחה עם אמה היא הבינה , שלעתים כדי להשוות בין מחירי מוצרים בארצות שונות בוחרים מוצר ובודקים מה היה מחירו אילו קנו אותו במקומות שונים בעולם . * א . נעמי הציעה לדבי להשוות את מחירי המחברות שהם קנו לקראת שנת הלימודים החדשה . מחירה של המחברת שקנתה נעמי היה 4 שקלים ו – 60 אגורות ( 4 . 6 שקלים ) . מחירה של מחברת דומה שקנתה דבי בארה "ב היה 1 . 75 דולרים . מחירה של איזו מחברת היה יקר יותר ? אילו ילד מיפן היה רוצה לקנות את המחברת שקנתה נעמי , כמה ינים יפניים היה עליו לשלם ? אילו אותו הילד היה רוצה לקנות את המחברת שקנתה דבי , כמה ינים יפניים היה עליו לשלם ? ב . נעמי סיפרה על חולצה שראתה בחלון הראווה ומחירה היה 47 שקל . דבי סיפרה על חולצה שראתה בשדה התעופה באנגליה במחיר של 15 לירה שטרלינג . איזו חולצה הייתה יקרה יותר ? אילו קנתה את החולצות האלה ילדה משוויצריה , כמה הייתה משלמת בעבור כל אחת מהחולצות ? ג . השלימו את הטבלה במחברת . * המחירים מחושבים כאן לפי ערך המטבע הנתון בטבלה , ללא שיקולי מיסוי או עמלות על המרת מטבעות . כדי לקבוע את יוקר המחיה במדינה יש להביא בחשבון שיקולים רבים נוספים , ולא רק את מחירם של מוצרים מסוימים .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר