עמוד:125

2 כתבו במאונך , פתרו ובדקו . ( שימו לב , מחלקים גם את השארית . ) = | 135 : 4 ב = | 245 : 2 א דיון מה מיוחד בתרגילים שפתרתם בפעילות ? 2 באיזה שלב כתבתם נקודה עשרונית בתוצאה ( )? איך המשכתם את הפתרון ? 4 . 5 = 4 . 50 כי 5 עשיריות שווה ל – 50 מאיות . 3 מצאו זוגות של מספרים שווים זה לזה . | 3 . 01 א | 0 . 3 ב | 30 . 10 ג | 3 . 1 ד | 3 . 10 ה | 0 . 31 ו | 0 . 30 ז | 3 . 010 ח | 30 . 1 ט | 0 . 310 י 4 כתבו כל תרגיל במאונך , פתרו ובדקו בעזרת תרגיל כפל מתאים . התרגיל : = 49 . 4 : 4 בשלב ראשון מחלקים את השלמים . כשמסיימים לחלק את השלמים ( את היחידות ) , כותבים נקודה בתוצאה וממשיכים לחלק . מחלקים את העשיריות - יחידה אחת ועוד 4 עשיריות הן 14 עשיריות . ממירים את 2 העשיריות שנשארו במאיות : 2 עשיריות הן 20 מאיות . מחסרים 20 מאיות מ – 20 מאיות . בודקים את התוצאה בעזרת תרגיל כפל : × 12 . 4 35 49 . 40 הפתרון : 49 . 4 : 4 = 12 . 53 המשך

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר