עמוד:53

עם המורה 29 בחנות הצבעים נשאר מלאי גדול של בקבוקים של 2 5 ליטר . המוכרים החליטו להעביר צבעים שונים לבקבוקים האלה וסימנו 5 חלקים שווים על כל פחי הצבע . היעזרו בציורים וענו : א . יעל העבירה ליטר אחד של צבע לבקבוקים של 2 5 ליטר . כמה בקבוקים של 2 5 ליטר הצליחה יעל למלא ? פתרו את התרגיל : = . 1 : 2 5 האם תוצאת התרגיל מתאימה לציור ולתשובתכם ? הסבירו . ב . לכמה בקבוקים של 2 5 ל ' אפשר להעביר 4 5 ליטר ? כתבו תרגיל מתאים . ג . אם ננסה להעביר 1 5 ליטר לבקבוק של 2 5 ליטר , האם הוא יתמלא ? איזה חלק ממנו יתמלא ? כתבו תרגיל מתאים . בסעיף א רבים טועים ופותרים כך : . 1 : 2 5 = 2 1 5 הטעות נובעת מכך שהתלמידים רואים שאפשר למלא שני בקבוקים עד סופם ונשארת כמות של 1 5 ליטר . יש להסב את תשומת לבם לכינוי בקבוקים ולא ליטרים . גם את הכמות של 1 5 הליטר שנשארת יש להעביר לבקבוק והיא תמלא 1 2 בקבוק . אחד הקשיים בפעילות זו הוא להתאים תרגיל חילוק לשאלות . מומלץ לברר מהי המכפלה ומהם הגורמים .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר