עמוד:25

5 במבחן בחשבון היו 20 תרגילים . שירה פתרה נכון 3 4 מהתרגילים , ואיילה פתרה נכון 5 מהתרגילים . שערו : מי מהן פתרה נכון מספר גדול יותר של תרגילים ? הסבירו . בדקו את השערתכם . 6 מאיר יודע שכדי שמיץ הפטל שהוא מכין יהיה מתוק במידה הנכונה 3 , 1 מהמיץ צריך להיות תרכיז . מאיר רוצה להכין 6 ליטרים מיץ פטל , ויש לו 1 2 ליטרים תרכיז . א . האם תספיק כמות התרכיז להכנת המיץ ? ב . כמה ליטרים מים מאיר צריך כדי להכין 6 ליטרים מיץ ? 7 פתרו בעזרת תרגילי כפל . א | כמה גרמים הם 3 5 מ – 150 גרם קמח ? כמה גרמים הם 4 7 מ – 420 גרם קמח ? ב | חוה קנתה שתי חבילות קמח , בכל חבילה 200 גרם קמח . היא השתמשה ב – 1 1 חבילות . בכמה גרמים של קמח השתמשה חוה ? 8 א . פתרו את התרגיל = . 5 6 × 12 ב . כתבו שאלה מילולית או סיפור המתאימים לתרגיל הזה . 9 א . בלי לפתור את התרגילים מצאו לאילו מהם יש תוצאות שוות . ב . פתרו את התרגילים ובדקו אם עניתם נכון בסעיף א . 10 א . בלי לפתור את התרגילים מצאו לאילו מהם יש תוצאות שוות . ב . פתרו את התרגילים ובדקו אם עניתם נכון בסעיף א . בפעילות 8 לתרגיל 5 6 × 12 יכולות להתאים שאלות שעוסקות במשמעויות שונות של הכפל . לדוגמה : חיבור חוזר , מציאת חלק מכמות והשוואה . לכן מומלץ לדון עם התלמידים על סוגי השאלות שהם כתבו .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר