עמוד:24

! כשמחשבים חלק מכמות כלשהי אפשר להשתמש בתרגיל כפל . 3 דוגמה : כדי למצוא כמה ילדים הם 8 מ – 24 ילדים אפשר לחשב כך : 24 × 3 8 = 8 = 9 או כך : 3 8 × 24 = 8 = 9 2 פתרו בעזרת תרגילי כפל . א | כמה ילדים הם 3 7 מ – 21 ילדים ? כמה ילדים הם 5 8 מ – 16 ילדים ? ב | בכיתות ו ' יש 120 תלמידים . 2 3 מהם יצאו לאולם . כמה תלמידים יצאו לאולם ? ג | גילה הכינה 7 פיצות . על 2 3 מהן היא הוסיפה גבינה בולגרית . כמה פיצות עם גבינה בולגרית הכינה גילה ? ד | שפרה קנתה כלי בית שמחירם הכולל 90 שקלים . מיכל קנתה כלי בית שמחירם הכולל 120 שקלים . לשפרה ולמיכל יש כרטיס " חבר מועדון " בחנות זו . הכרטיס מקנה להן הנחה , ולכן שילמו 1 9 מהמחיר . מי מהן שילמה יותר ? בכמה שקלים ? 3 לאימא היו 200 שקלים בארנק . ב – 2 מכספה קנתה מצרכים במכולת , וב – 40 ש " ח קנתה פרחים . כשהגיעה הביתה , ביקשה השכנה ללוות ממנה 100 ש " ח . האם יכלה אימא להיענות לבקשתה ? הסבירו . 4 אורכו של מסלול הליכה הוא 5 קילומטרים . פנינה הלכה יותר מ – 3 המסלול , אך לא סיימה אותו . כמה קילומטרים הלכה פנינה ? כתבו שלוש אפשרויות .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר