עמוד:5

ב . פתרון המתבסס על כפל שברים : 1 2 13 12 156 16 8 3 . 25 × 2 . 4 = 3 4 × 2 5 = 4 × 5 = 02 = 7 02 = 7 01 = 7 . 8 ג . פתרון בעזרת האלגוריתם המוכר של כפל מאונך . יחידה ד - חילוק מספרים עשרוניים בתחילת הלימוד של נושא זה מבחינים בין שתי המשמעויות של פעולת החילוק : א . חילוק לחלקים - חתכו חבל שאורכו 10 . 5 מ ' ל – 5 חלקים שווים . מה אורכו של כל חלק ? התרגיל המתאים : 10 . 5 : 5 = 2 . 1 התשובה : 2 . 1 מ ' . ב . חילוק להכלה - חתכו חבל שאורכו 12 . 8 מ ' לחתיכות שאורך כל אחת מהן 3 . 2 מ ' . כמה חתיכות חבל התקבלו ? התרגיל המתאים : 12 . 8 : 3 . 2 = 4 התשובה : 4 חתיכות חבל . ממשיכים בלימוד פורמלי של חילוק מספרים עשרוניים - תחילה עוסקים בחילוק מספר עשרוני במספר שלם ובהמשך בחילוק במספר עשרוני . בדומה לכפל גם את תרגילי החילוק לומדים לפתור בדרכים שונות : פתרון המתבסס על חילוק שברים , פתרון המתבסס על המבנה העשרוני ופתרון בעזרת האלגוריתם המוכר של חילוק במאונך . לקראת סוף היחידה עוסקים בנושא נוסף : כתיבת שבר פשוט בכתיב עשרוני מציגים לתלמידים שתי דרכים למציאת המספר העשרוני המתאים לשבר נתון : א . בעזרת הרחבה לשבר שמכנהו 100 , 10 או 1000 דוגמה : 13 = 65 = 0 . 65 ב . בעזרת חילוק במאונך דוגמה : כדי למצוא מהו המספר העשרוני המתאים לשבר 13 20 פותרים את תרגיל החילוק 13 : 20 בחילוק במאונך . יחידה ה - מספר עשרוני מחזורי מספר עשרוני מחזורי הוא מספר עשרוני שיש בו ספרות החוזרות על עצמן בסדר קבוע . מקובל לסמן נקודה מעל כל ספרה החוזרת על עצמה במקום לכתוב אותה פעמים רבות . דוגמה : 1 = 0 . 090909 ... = 0 . 09

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר