עמוד:50

תזכורת : כיצד מוצאים את ערך השבר כשידוע ערך השלם ? דוגמה בגן החיות משתמשים בשקי תערובות להאכלת הסוסים . בכל שק יש 21 קילוגרם תערובת . 4 במשך היום שמים בכלוב של סוסי הפוני 7 שק תערובת . כמה קילוגרמים של תערובת נותנים בכל יום לסוסי הפוני ? נעזר בשני ישרי מספרים מקבילים ( ראו למטה ) : הישר התחתון ייצג את מספר השקים , והישר העליון ייצג את מספר הקילוגרמים המתאים לתערובת שבכל שק או לחלק ממנה . 4 נחלק את קטעי היחידה של שני הישרים ל - 7 חלקים לפי המכנה של השבר בשאלה ( . ( 7 נחשב את כמות התערובת בשני שלבים : 1 א . תחילה נחשב כמה קילוגרמים של תערובת יש ב - 7 שק : 21 : 7 = 3 נרשום את המספר 3 מעל השנת המתאימה על ישר המספרים העליון . 4 ב . נחשב כמה קילוגרמים של תערובת יש ב - 7 שק : 3 × 4 = 21 נרשום את המספר 12 מעל השנת המתאימה על ישר המספרים העליון . 4 את הכמות שיש ב - 7 שק אפשר לחשב גם בתרגיל אחד כך : 21 : 7 × 4 = 21 30 בכל שק יש 21 ק " ג תערובת . האיילים האדומים אוכלים 26 ק " ג תערובת בכל יום . היום יש במחסן 1 2 7 שק תערובת בסך הכול . האם תספיק כמות זו להאכלת האיילים היום ? הסבירו . פעילויות 32 - 30 משמשות חזרה על השבר במשמעות של חלק מכמות . בשלב זה עדיין לא למדו התלמידים למצוא חלק מכמות בעזרת תרגיל כפל . נושא זה יילמד בפרקים הבאים . חשוב לוודא שהתלמידים מבינים מדוע יש לחלק את הכמות המתאימה לשלם במכנה של השבר ואת התוצאה לכפול במונה שלו . מציאת ערכי הנקודות על ישרי המספרים מסייעת להבנה זו .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר