עמוד:37

א . איזה חלק מהעוגה השלמה קנתה רחל ? כתבו לפחות שני שברים מתאימים . כתבו מספר עשרוני המתאים לחלק העוגה שקנתה רחל . איזה אחוז מהעוגה השלמה קנתה רחל ? כמה שילמה רחל בעבור העוגה שקנתה ? הסבירו . ב . איזה חלק מהעוגה השלמה קנתה מיכל ? כתבו לפחות שני שברים מתאימים . כתבו מספר עשרוני המתאים לחלק העוגה שקנתה מיכל . איזה אחוז מהעוגה השלמה קנתה מיכל ? כמה שילמה מיכל בעבור העוגה שקנתה ? הסבירו . ג . איזה חלק מהעוגה השלמה קנתה רותי ? כתבו לפחות שני שברים מתאימים . כתבו מספר עשרוני המתאים לחלק העוגה שקנתה רותי . כמה שילמה רותי בעבור העוגה שקנתה ? הסבירו . רותי אמרה ששילמה בעבור העוגה שקנתה 2 5 ממה שילמה רחל בעבור העוגה . האם זה ייתכן ? הסבירו . ד . אסנת קנתה 3 מהעוגה השלמה . כתבו שבר נוסף המתאים לחלק העוגה שקנתה אסנת . כתבו מספר עשרוני מתאים לחלק העוגה שקנתה אסנת . אסנת שילמה 4 שקלים יותר ממה ששילמה מיכל . האם זה מוצדק ? הסבירו . ה . שירה קנתה 3 מהעוגה השלמה . כתבו שבר נוסף המתאים לחלק העוגה שקנתה שירה . איזה אחוז מהעוגה השלמה קנתה שירה ? כמה שילמה שירה בעבור העוגה שקנתה ? הסבירו . ו . איזה חלק מהעוגה השלמה נשאר אחרי הקנייה של רחל , מיכל , רותי , אסנת ושירה ? המשך את המחיר ששילמה כל קונה אפשר למצוא בדרכים שונות , ואולם חשוב לזכור שהתלמידים עדיין לא למדו לחשב את המחיר על ידי הכפלת השבר במחיר הכולל . לדוגמה : התלמידים עדיין לא למדו שכדי למצוא 3 20 מ – 200 ש " ח אפשר לפתור את התרגיל = . 3 20 × 200 נושא זה יילמד בפרק " שברים - חלק ו " .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר