עמוד:4

3 ב . את אותה הכמות של 4 ליטר צבע רוצים להעביר לשישה בקבוקים שווים ולמלא אותם . איזו כמות של צבע יכיל כל בקבוק כזה ? בפרק השברים הבא , " שברים - חלק ו " , ילמדו התלמידים את האלגוריתם הפורמלי שלפיו חילוק מספר בשבר שקול לכפל המספר בשבר ההפוך . קנה מידה בפרק זה יכירו התלמידים את המושג " קנה מידה " . הם ילמדו " לתרגם " מרחקים במפה הנתונה בקנה מידה מסוים למרחקים במציאות . הפרק מתחיל מהתנסות אינטואיטיבית שבה התלמידים לומדים לקשר בין מפה למציאות ולומדים את הרעיון שבמפה מידת ההקטנה היא קבועה . למעבר מהמפה למציאות משמשים את התלמידים שני כלים : סרגל קנה מידה וטבלת התאמה . למשל , לקנה מידה של 1 ) 1 : 20 , 000 ל – : ( 20 , 000 א . סרגל קנה מידה שבו רושמים במפורש את הקשר שבין המרחקים במפה למרחקים במציאות : ב . טבלת התאמה : אנו מאחלים לילדיכם לימוד פורה ומהנה .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר