עמוד:38

0 3 לא התייאש והמשיך לשכונה ב - שכונת השברים החיוביים - בניסיונותיו "לשבור את " הי , החומה ! 2 5 כרגע " . שם הגדלתי הוא פגש מספר את כלשהו . 2 5 פי . 10 האם אתה רוצה שאגדיל גם אותך פי ? 10 הצטרפותי למספר אחר תמיד מגדילה אותו ! " " כמובן ! " שמח . 2 5 א . בדקו אם 0 מסוגל להגדיל את 2 5 פי , 10 ואם כן - כתבו כיצד . ב . בדקו אם 0 מסוגל להקטין את 2 5 פי , 10 ואם כן - כתבו כיצד . 4 " לא מוכן ! " צעק פתאום . 2 5 " אני הפכתי למספר אחר , ואתה , , 0 כלל לא נעשית שבר , אתה רק ספרה בשמו ! " " אל תצעק . אני יכול להצטרף אליך בלי להפוך אותך למספר אחר . " " " אם נכון , תצעק אבל , אז אני לא אהפוך תגדיל אותך אותי " למשהו , ענה שאיננו . 2 5 מספר והוא חסר משמעות " , איים 0 על . 2 5 א . בדקו את טענותיו של . 2 5 כתבו אם הן נכונות והסבירו . ב . האם האיום של 0 הוא איום ממשי ? כיצד 0 יכול לממש אותו ? ג . כתבו מספר כלשהו השייך לשכונה ב . הוסיפו את הספרה 0 לשם של המספר הזה בדרכים שונות , ובדקו כיצד ההוספה משפיעה על המספר . ד . כתבו מספר כלשהו גדול מ – 1 שהוא תושב שכונה ב . האם הוספה של 0 לשמו יכולה להגדיל פי 10 את המספר הזה ? הסבירו . האם הוספה של 0 יכולה להגדיל ב – 10 את המספר הזה ? הסבירו . האם הוספה של 0 יכולה להקטין את המספר הזה ? הסבירו .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר