עמוד:37

ד התושב 0 נלחם על זכויותיו 1 לא כך תיאר לעצמו 0 את עיר העתיד שרצה להקים . השכונות המבודדות והחומות ביניהן לא תאמו את החזון של . 0 לפיכך החליט : 0 " אני אמצא סיבות מוצדקות להפלת החומות כדי שהתושבים יוכלו לגור בשכונות שונות . אתחיל במציאת סיבות לצרף אותי לשכונות שונות . " כשפגש 0 לראשונה תושב משכונה א - שכונת המספרים השלמים החיוביים - הוא פנה אליו ואמר : " שלום , . 142 יש לי הצעה שלא תוכל לסרב לה . אני אצטרף אליך , וכך נוכל להועיל זה לזה . אתה תגדל מאוד , ואני אוכל להשתייך לשכונה שלך . " " הסבר את דבריך " , אמר . 142 " אני יכול להצטרף אליך , למשל כך : 1042 או כך : 1402 או כך : . 1420 הצטרפותי יכולה להגדיל אותך פי , 10 פי 100 או אפילו פי ! 1000 הצטרפותי תמיד תגדיל אותך ! " בדקו את טענותיו של . 0 כתבו אם הן נכונות והסבירו . 2 הצעתו של 0 קסמה מאוד ל – . 142 ואולם לאחר שבדק אותה היטב , אמר 142 ל – : 0 " אם אוכפל ב – , 10 יתקבל המספר , 1420 והוא איננו אני . זהו מספר אחר משכונתי . לי זה לא מועיל כלל ! וחוץ מזה , אם אתה תופיע בשם של מספר כלשהו משכונה א , זה לא יקנה לך זכות להיות מספר מבין המספרים בשכונתי . אתה תהיה רק ספרה אחת במספר ! " א . בדקו את טענותיו של . 142 כתבו אם הן נכונות והסבירו . ב . כתבו מספר ארבע – ספרתי שהוא תושב שכונה א . האם יש דרך להוסיף 0 לשם המספר שכתבתם וכך להגדיל את המספר הזה פי ? 10 הסבירו . ג . האם אפשר להוסיף 0 לשם המספר שכתבתם וכך להגדיל את המספר הזה ב – ? 10 הסבירו . ד . האם אפשר להוסיף 0 לשם המספר שכתבתם וכך להקטין את המספר ? הסבירו . מומלץ לדון בהבדל שבין מספר לספרה . ההבחנה ביניהם חשובה לבדיקת הטענות .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר