עמוד:3

למשפחה , בחוברת זו ארבעה פרקים . לפניכם תיאור של כל אחד מהם . מספרים ופעולות - הרחבה והעמקה עד כה הכירו ילדיכם את סוגי המספרים השונים - מספרים טבעיים , שברים פשוטים , מספרים עשרוניים ומספרים מכוונים - כל סוג מספרים נלמד בפרק נפרד . בפרק זה עוסקים בכל ארבעת סוגי המספרים , וכך הפרק מסכם את הלימוד של מערכות המספרים השונות ומחזק את הבנת הקשר ביניהן . בפרק יש תזכורת לשלושת סוגי המספרים - מספרים טבעיים , שברים פשוטים ומספרים עשרוניים . בתזכורת זו עוסקים במשמעות של כל סוג מספרים , במבנה המספרים , פעולות בהם ובעיות מילוליות . לפתרון המשימות מעודדים את התלמידים להשתמש בתובנה מספרית ובחישובים בעל – פה ובכתב בדרכים שונות ומגוונות . כל אחד מהתלמידים יכול לפתור בדרך הנוחה לו , המתאימה לסוג הפעילות ולתחום המספרים הנדון . יש בפרק יחידה העוסקת בבעיות תנועה . יחידה זו מלמדת את המושגים דרך , זמן ומהירות ומציגה שאלות העוסקות בקשר שבין שלושת המושגים האלה כאשר המהירות קבועה . בסוף הפרק לומדים לפתור גם בעיות פשוטות העוסקות בהספק . שכונות המספרים פרק זה מסכם את סוגי המספרים השונים שהכירו הילדים בבית הספר היסודי תוך שימוש בסיפור מסגרת על עיר מספרים ושכונותיה : שכונה א : המספרים השלמים החיוביים : ... 3 , 2 , 1 שכונה ב השברים החיוביים למשל 5 3 2 1 . 5 , 2 , 3 , 2 : . : שכונה ג : המספרים המעורבים החיוביים . למשל : . 7 3 , 1 1 100 5 שכונה ד : המספרים העשרוניים החיוביים . למשל : . 1 . 34 , 0 . 01 , 0 . 9 שכונה ה : 0 ( אפס ) שכונה ו : כל המספרים השליליים . למשל : . - 0 . 07 , - 5 1 , - 1 , - 1 4 3 השכונות הן צורות ייצוג שונות של מספרים , ובפרק עוסקים בקשרים שבין צורות הייצוג השונות . יחס בפרק זה לומדים על יחס בין שתי קבוצות . דוגמה : בפעילות החסד האחרונה השתתפו 18 מתנדבים חדשים . היחס בין מספר המתנדבים הקבועים למספר המתנדבים החדשים הוא 102 ) 102 : 18 ל – . ( 18 אפשר לצמצם יחס זה כך : . 102 : 18 = 17 : 3 כאשר שואלים מהו היחס , מתכוונים בדרך כלל ליחס המצומצם . המשך

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר