עמוד:105

ו שברים שווים עם המורה חיים ורפי משפצים חדרי אמבטיה ומדביקים אריחים על הקירות . הם מדביקים רק אריחים שלמים ואינם חותכים אריחים . בכל האמבטיות יש קיר שצריך להדביק עליו 18 אריחים - 3 שורות שבכל אחת מהן 6 אריחים . אפשר להיעזר במשבצות ובקווים ולחלק את הקיר ל - 3 חלקים שווים . כדאי להדגיש את קווי החלוקה כך שיהיה קל לראות 3 חלקים . 1 חיים ורפי הדביקו תחילה אריחים צבעוניים . צבעו את האריחים שהם הספיקו להדביק . הפעילויות ביחידה זו הן פעילויות הכנה לנושאים הרחבה , צמצום ומציאת מכנה משותף שיילמדו בפרק " שברים - חלק ד " . אנו מציעים לא להשתמש במונחים האלה בשלב הזה של הלימוד . הבנת משמעות השבר כחלק מכמות יכולה לסייע בפעילויות השונות ביחידה זו . הרמז הניתן בסעיף ב מתאים לתלמידים המתקשים במציאת השבר . יש תלמידים שיכולים לצבוע משבצות שאינן רציפות ולהציג את השבר בלי שיהיה אפשר לראות בקלות 2 חלקים מתוך 3 חלקים . מומלץ לערוך דיון : - אילו ריצופים התקבלו בסעיפים א - ד ? האם התקבלו ריצופים שונים אצל תלמידים שונים ? - איזה מכנה בחרתם בסעיפים ה - ו ? האם אפשר לרשום בסעיפים אלה מכנים שונים מאלה שרשמתם בסעיפים הקודמים ? אם כן , אילו ? ( אפשר למצוא שברים שהמכנה שלהם אינו גורם של , 18 אך איננו מצפים שהתלמידים יעשו זאת בשלב הזה . )

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר