עמוד:197

ג Æ סרטטו בגיר על רצפת הכיתה צורה ששטחה 2 מ " ר . ד . מדדו שטחים של עצמים שונים בכיתה או בחצר בעזרת הריבוע שיצרתם . 5 שלושה ילדים מדדו את שטחו של אותו שולחן . אתגר דני מדד ביחידות של סמ " ר . רמי מדד ביחידות של מ " ר . יוסי מדד ביחידות של דצמ " ר . מי מהילדים קיבל בתשובה את המספר הגדול ביותר ? 6 מדדו בבית או בבית – הספר : מהו שטח השולחן ? מהו שטח המחברת ? מהו שטח רצפת החדר ? דיון באיזו יחידת מידה כדאי להשתמש למדידת שטח של שולחן ? שטח של מחברת ? שטח רצפה של חדר ? הביאו דוגמאות מהמדידות שעשיתם . 4 פעילות קבוצתית א . כל קבוצה תיקח גיליון נייר ותגזור ממנו ריבוע שאורך צלעו 100 ס " מ . גם הריבוע הזה יכול לשמש יחידת מידה של שטח . יחידה זו נקראת מטר רבוע ומסומנת בקיצור : מ " ר . ב . כמה ריבועים של דצמ " ר מכסים את הריבוע שגזרתם ? השלימו : דצמ " ר = 1 מ "ר כמה ריבועים של סמ " ר מכסים את הריבוע שגזרתם ? השלימו : סמ " ר = 1 מ "ר למורה : סעיפים 7 - 5 עוסקים בבחירת יחידת מידה נוחה . ככל שיחידת המידה שנבחר תהיה קטנה יותר , התשובה תהיה מדויקת יותר , אבל המספרים יהיו גדולים יותר . לשם הנוחות כדאי להתאים את יחידת המידה לעצם שרוצים למדוד . המלצה לפעילויות נוספות בכיתה : כדאי להציג לפני התלמידים צורות שונות ולבקש מהם לאמוד את שטחן ולהחליט באילו יחידות מידה כדאי להשתמש .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר