עמוד:196

ט . יחידות מידה ריבועיות 1 לפניכם ריבוע שאורך צלעו 1 ס " מ . כל צלע חילקו ל - 10 חלקים וחיברו את נקודת החלוקה בקווים ישרים כך : מה אורך הריבוע הקטן שהתקבל ? מילימטר ( מ " מ ) כמה ריבועים קטנים התקבלו ? הריבוע הקטן שהתקבל יכול לשמש יחידת מידה של שטח . יחידה זו נקראת מילימטר רבוע וכותבים בקיצור : ממ " ר . 2 קחו את דף המשבצות שבסוף החוברת , עמוד . 219 סרטטו על הדף ריבוע שאורך צלעו 10 ס " מ . ג › זרו את הריבוע . מה אורך הריבוע שגזרתם ביחידות של דצ " מ ? הריבוע שגזרתם יכול לשמש יחידת מידה של שטח . יחידה זו נקראת דצימטר רבוע וכותבים בקיצור : דצמ " ר . כמה ריבועים של סמ " ר מכסים את הריבוע שגזרתם ? השלימו : סמ " ר = 1 דצמ "ר 3 פעילות קבוצתית א . סרטטו בגיר על רצפת הכיתה ריבוע ששטחו 1 דצמ " ר . ב . מ oe דדו את שטחם של שלושה עצמים בכיתה ( שטח מרצפת , שטח תמונה , שטח שולחן וכדומה ) ביחידות של דצמ " ר . ג . נסו ליצור מצולעים ששטחם 5 דצמ " ר בעזרת יחידות של דצמ " ר . סרטטו על גיליונות גדולים את המצולעים שיצרתם . למורה : לצורך הפעילויות שבסעיף זה יש להכין לכל קבוצת תלמידים שני גיליונות נייר גדולים - האחד ישמש לפעילות 3 והאחר - לפעילות 4 שבעמוד הבא . מומלץ לצייר בגיר על רצפת הכיתה גם צורות ששטחן מ " ר , 3 דצמ " ר וכדומה . 2

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר