עמוד:190

13 א . סרטטו את הגובה לצלע המודגשת . ב . מהו האורך של הצלע המודגשת ? מהו הגובה ? מהו שטח המשולש ? 14 א . סרטטו את הגובה לצלע המודגשת בכל אחד מהמשולשים האלה , וחשבו את שטח המשולש . שימו לב : בחישוב השטח הקפידו להשתמש באורכה של הצלע בלבד , בלי המשכה . ב . חשבו את שטחו של משולש א בדרך אחרת ( לא על פי הצלע המודגשת דווקא ) . דיון האם אפשר לחשב את השטח של המשולש בדרך נוספת ? למורה : כאשר משולש הוא קהה – זווית , לא בכל כיוון אפשר לראות ששטחו שווה למחצית השטח של מלבן מתאים . הבעיה מתעוררת כאשר הגובה נמצא מחוץ למשולש . לדוגמה : המלבן המתאים למשולש שבסעיף 13 הוא ואין רואים בציור שהמשולש הוא מחצית ממנו . למרות זאת - הנוסחה לחישוב שטח המשולש נכונה גם במקרים אלה , אך ההצדקה לה לא תינתן לתלמידים . חישוב השטח ייעשה על ידי שימוש בנוסחה בלא סרטוט מלבן מתאים .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר