עמוד:157

5 לפניכם סרטוטים של ארבע צורות : התבוננו בסרטוטים ובחרו בכל סעיף את המידה המתאימה מבין המידות שלמטה . | a שטח צורה א | f אורך קו d | b אורך קו | g a אורך קו e | c אורך קו | h b שטח צורה ג | d שטח צורה ב | i שטח צורה ד | e אורך קו | j c היקף צורה ד 3 סמ " ר 5 ס " מ 2 ס " מ 8 סמ " ר 6 סמ " ר 6 ס " מ 5 סמ " ר 3 ס " מ 1 ס " מ 8 ס "מ 6 א . קחו דף משובץ רגיל . בדקו : האם המשבצת בדף זה היא בגודל של 1 סמ " ר ? ( מדדו oe את צלע הריבוע . ) ב . סרטטו בדף המשובץ ריבוע של 1 סמ " ר . כמה משבצות של הדף יש בו ? ג . סרטטו צורה ששטחה 5 סמ " ר . ד . סרטטו שלוש צורות שונות וכתבו את שטחן בסמ " ר . ה . סרטטו צורה ששטחה 1 סמ " ר . 2 סרטטו צורה אחרת ששטחה 1 סמ " ר . 2 1 ו . סרטטו צורה ששטחה סמ " ר . 4 דיון לסעיפים ה - ו : הסבירו איך אתם יודעים מה שטח כל אחת מהצורות שסרטטתם . למורה : בסעיף 5 מומלץ לשאול את התלמידים באילו מקרים מתאימה יחידת המידה ס " מ , ובאילו מקרים מתאימה יחידת המידה סמ " ר . הפעילויות בסעיף 6 מתוכננות לדף משבצות רגיל ( שבו מידותיה של כל משבצת הן 1 – . ( 1 2 2 בסעיף 6 ה יש לשים לב שריבוע שצלעו 1 ס " מ - שטחו איננו 1 סמ " ר . 2 2

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר