עמוד:151

ב . יחידות מידה 1 לפניכם שתי צורות : דיון פי כמה שטחה של צורה א גדול משטחה של צורה ב ? הציעו דרכים לפתרון הבעיה . ( אפשר להיעזר באוסף החלקים לכיסוי הצורות . ) 2 לפניכם שלוש צורות : דני אמר : " כל אחת מהצורות מורכבת משני חלקים . לכן לשלוש הצורות יש שטחים שווים . " דיון במה טעה דני ? לאיזו מהצורות השטח הגדול ביותר ? מדוע חשוב להחליט על יחידת מידה אחידה ? 3 המשולש ישמשלנויחידתמידה . A מצאו את שטחי הצורות א , ב ו – ג שבסעיף : 2 מדדו כמה משולשים מסוג מכסים אותן . השלימו : שטח צורה א : למורה : מטרת הדיון בסעיף 1 היא לעורר את הצורך ביחידת מידה שבעזרתה אפשר להשוות השוואה כמותית בין שטחי הצורות . בכל מקום שמופיע A בהקטנה , הכוונה למשולש המתאים מתוך האוסף .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר