עמוד:143

ה . גובה של טרפז יום אחד החליטו הניצבים לבנות מחנה אוהלים חדש . הפעם האוהלים הם טרפזים . שוב הם קבעו כמה כללים : האוהל הוא טרפז . אחד הבסיסים יכול לשמש רצפה , ויש לעמוד עליו או על המשכו . קצה הכובע צריך לנגוע בקדקוד של הטרפז ( השייך לבסיס השני ) . שימו לב : הניצב יכול לזוז לאורך הרצפה , עד שהוא מגיע למקומו הנכון . דוגמאות 1 בכל טרפז : א . בחרו בסיס כרצונכם והדגישו אותו בצבע . הדגישו את אחד הקדקודים של הבסיס השני . ב . סרטטו קטע לפי הדרישות האלה ( היעזרו בסרגל הגובה ) : הקטע מאונך לבסיס המודגש ( או להמשכו ) . קצהו האחד של הקטע בקודקוד המודגש . קצהו האחר של הקטע על הבסיס המודגש או על המשכו . בדיקה הניחו את שקפי הניצבים ובדקו אם הקטעים שסרטטתם שווים לאורכי הניצבים א או ב . כל אחד מן הקטעים שסרטטתם נקרא גובה של טרפז . 2 סרטטו גובה בכל אחד מהטרפזים האלה ( היעזרו בסרגל הגובה ) : דיון כמה גבהים יש בכל טרפז ? האם אורכם שווה ? למורה : קטע כזה לא ייחשב גובה של טרפז אף שאורכו שווה לגובה , משום שאיננו יוצא מקדקוד . אולם לצורך שימושים שונים ( כמו חישובי שטחים , בפרק הבא ) אפשר להשתמש בקטע כמייצג את הגובה .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר