עמוד:127

5 א . בכל משולש בחרו צלע כרצונכם והדגישו אותה בצבע . המשיכו אותה בקו מרוסק לשני הצדדים . הדגישו באותו הצבע את הקדקוד שמולה . ב . בכל משולש סרטטו קטע לפי הדרישות האלה ( היעזרו בסרגל הגובה ) : הקטע מאונך לצלע המודגשת או להמשכה . קצהו האחד של הקטע בקדקוד המודגש . קצהו האחר של הקטע על הצלע המודגשת או על המשכה . דיון השוו את הסרטוט שלכם לסרטוט של חבריכם . האם כולם קיבלו אותו סרטוט ? האם ייתכן שבאותו משולש יהיו קטעים שונים המקיימים את הדרישות ? ג . סרטטו בכל משולש את כל הקטעים המתאימים לדרישות . ( בכל פעם יש לבחור צלע אחרת של המשולש שתשמש רצפה . ) כמה קטעים כאלה אפשר לסרטט בכל משולש ? כל אחד מהקטעים שסרטטתם בסעיפים 4 ו – 5 נקרא גובה של המשולש . דיון מהו גובה של משולש ? ( תארו במילים שלכם . )

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר