עמוד:118

2 רשמו קשיים ובעיות שאתם צופים שיקרו בזמן הבדיקה . 3 רשמו בטבלה במחברתכם את הנתונים שהתקבלו בכל אחד מימי המדידה . 4 אספו מכל הקבוצות את הנתונים על גובה המים במדי - הגשם שלהן , וכתבו את הנתונים בטבלה . טבלה זו תציג את הנתונים על כמויות הגשם שירדו במשך חודש שלם במקום מגוריכם . 5 השוו את הנתונים שלכם לנתונים שהתקבלו בתחנת המדידה המקומית או לנתונים בעיתונות או לנתונים המתפרסמים מתחנת השירות המטאורולוגי . האם יש הבדלים בין הנתונים ? אם כן , ממה הם נובעים לדעתכם ? 6 בנו דיאגרמה והציגו את הנתונים שאספתם . כתבו כותרת לדיאגרמה . בציר האופקי כתבו את היום בחודש - א , ב , ג וכן הלאה . בציר האנכי כתבו את כמויות המשקעים במ " מ . חשוב לשמור על הפרשים קבועים ולכן זכרו לרשום גם את הימים שבהם לא היו משקעים ( כמות משקעים - . ( 0 7 התבוננו בדיאגרמה וענו על השאלות : א . מהו היום הגשום ביותר בחודש שנבדק ? איך רואים זאת בדיאגרמה שבניתם ? ב . מהו טווח המשקעים ? ג . מהו החציון של כמות המשקעים ? ד . מהי כמות המשקעים הממוצעת ? ה . מהי השכיחות היחסית של הימים שלא ירדו בהם משקעים בחודש שנבדק ? 8 השוו בין הנתונים שהתקבלו במדידות שערכתם לבין הנתונים על כמויות המשקעים בחודש ינואר בשתי ערים שתבחרו מתוך הנתונים שבנספחים המצורפים לחוברת זו . ( היעזרו במונחים האלה : טווח , חציון , שכיח , ממוצע ושכיחות יחסית . ) מה דומה ומה שונה בנתונים שהשוויתם ? ממה ההבדלים נובעים לדעתכם ?

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר