עמוד:97

במתמטיקה מקובל להשתמש במונח הסתברות במשמעות של סיכוי . ניתן ערכים מספריים להסתברות : אם יש ודאות שמאורע מסוים יתרחש , ההסתברות שהמאורע יתרחש היא . 1 אם יש ודאות שמאורע מסוים לא יתרחש , ההסתברות שהמאורע יתרחש היא . 0 ( לדוגמה : ההסתברות למצוא סוס שמדבר עברית היא . 0 ) 3 א . ענו : מהם המאורעות בעמוד הקודם שההסתברות להתרחשותם היא ? 1 מהם המאורעות בעמוד הקודם שההסתברות להתרחשותם היא ? 0 דיון איזה מספר נתאים להסתברות של מאורע ח בעמוד הקודם ? ! כאשר ההסתברות שמאורע מסוים יתרחש שווה להסתברות שהוא לא יתרחש , אומרים שההסתברות שהמאורע יתרחש היא 1 2 ב . שערו : אם תבצעו 60 פעם את ההגרלה שבמאורע ח , בכמה מההטלות בערך יתקבל ציור ? עבדו בקבוצות : בצעו ובדקו את השערתכם . דיון מה הקשר בין ההטלות שביצעתם לבין המספר 1 2 ג . בדקו : האם יש בעמוד הקודם עוד מאורע שההסתברות להתרחשותו היא 1 2 4 המציאו מאורעות לכל אחת מההסתברויות האלה : הסתברות : 0 הסתברות : 1 הסתברות 1 2 לפעילות 3 סעיף ב : כדי להקל את מניית התוצאות בהגרלות אפשר לסמן קו לכל תוצאה שהתקבלה . כל 5 תוצאות יסומנו כך : . בסיום העבודה של כל קבוצה בנפרד מומלץ לכתוב על הלוח את התוצאות של כל הקבוצות . אפשר גם לחשב את התוצאה של הכיתה כולה : מספר ההטלות שבהן התקבל ציור מתוך סך כל ההטלות של הכיתה כולה .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר