עמוד:86

ג מה הן הטעויות בדיאגרמות ? 1 תהילה שאלה את התלמידות המנגנות באורגן , כמה שעות ביום הן מתאמנות , ובנתה דיאגרמה מתאימה : משהו לא ברור בדיאגרמה הזאת : העמודה של אורית גבוהה מזו של מרים , אף שהיא מתאמנת פחות שעות ממספר השעות שמרים מתאמנת . דיון מהי השגיאה שעשתה תהילה בבניית הדיאגרמה ? מה היה קורה , אילו הייתה גם אורית מתאמנת 4 שעות ? 2 נגניות האורגן החליטו להתאמן יחד בשבוע הקרוב . אורית בנתה דיאגרמה המתארת את מספר שעות החזרה בכל יום . משהו לא ברור בדיאגרמה של אורית : העמודה של יום ב ' גבוהה פי 4 מן העמודה של יום א ' , ואילו המספר המתאים ליום ב ' אינו גדול פי 4 מן המספר המתאים ליום א ' . דיון מה שגוי בדיאגרמה של אורית ? האם תוכלו לתקן את הדיאגרמה ? בדיון בדיאגרמה של הילה חשוב להדגיש את ההבדל בין תפקידי הצירים . העמודות בדיאגרמה חייבות להיות ניצבות לציר השמות , והגבהים שלהן צריכים לבטא כמויות ( מספרים ) ולא שמות . בדיון בדיאגרמה של אורית חשוב להדגיש שרווחים שווים על הציר המאונך מייצגים כמויות שוות .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר