עמוד:82

א איסוף נתונים והצגתם בדיאגרמה 1 פעילות כיתתית למורה : כדי להדגים איסוף נתונים מומלץ להתחיל בפעילות כיתתית בדומה לפעילות הזאת : א . מחליטים על שאלה , למשל : אילו טעמי גלידה תלמידי הכיתה אוהבים ? ב . כל תלמיד גוזר פתק אחד מדף הגזירה שבסוף החוברת ורושם את שמו , את השאלה ואת התשובה שלו לשאלה . דוגמה : שם : יואב פז השאלה : איזה טעם גלידה אתה אוהב ? תשובה : תות ג . מסרטטים צירים על הלוח . על הציר המאוזן רושמים שמות של טעמים שהזכירו התלמידים ( אפשר לרשום אותם בזמן איסוף הנתונים ) . את הציר המאונך משאירים בינתיים ריק . במקום לסרטט על הלוח אפשר להכין כרזה מתאימה . ד . כל תלמיד ניגש ללוח ומדביק את הפתק שלו במקום המתאים . הפתק הראשון בעמודה של כל טעם נוגע בציר המאוזן . ( הפתקים צריכים להיות בדיוק זה מעל זה . ) ה . עורכים דיון בכיתה ומעלים בו שאלות כגון אלה : מה אפשר לדעת מן הדיאגרמה ? חשוב שהתלמידים ישאלו בעצמם שאלות מתאימות . לדוגמה : איזה טעם אהוב על הכי הרבה תלמידים ? איזה טעם אהוב על יותר תלמידים , תות או וניל ? כמה תלמידים אוהבים טעם שוקולד ? כיצד אפשר לבנות את הדיאגרמה בלי להדביק פתקים בכל פעם ? כיצד אפשר להשתמש בציר המאונך ? יש לכוון לכך שעל ידי רישום שנתות ומספרים על הציר המאונך אפשר לדעת את הגובה של כל עמודה . כדאי להדגים כיצד אפשר לבנות עמודות על ידי ציור a מקום ְ על ידי הדבקת פתקים . ו . מסכמים : דיאגרמה כזאת נקראת דיאגרמת עמודות . נקודות החלוקה על הצירים נקראות שנתות ( ביחיד : שנת ) .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר