עמוד:148

יעדי החינוך הלשוני . 1 התלמידים יעסקו בכתבה מסוג מסוים – כזו המשלבת ציטוטים ממקור מידע חיצוני ( במקרה זה – ספרה של מלאלה יוספזאי . ( הם ילמדו לאתר מופעים של ציטוטים בכותרת ובגוף הטקסט וידונו בשאלת תפקידם של ציטוטים כאלו ( פירוט להלן . ( . 2 התלמידים יעסקו בהבנת מילה בהקשר ( שללמ הביטוי המטאפורי " חיים בצל . ( " ... . 3 התלמידים יכירו ובהמשך יישמו כמה מאפיינים של נאום : פנייה לקהל יעד קונקרטי , שימוש באמצעים רטוריים של חזרה , פנייה אישית , יצירת תחושת מעורבות אצל הקהל ( דיבור בגוף ראשון רבים . ( . 4 התלמידים יתרגלו קריאה בקול של טקסט – עם הטעמות , דגשים ואינטונציה רלוונטית לשם השפעה ושכנוע . הערות כלליות . 1 התלמידים יתנסו בחשיבה ביקורתית ובחשיבה מסדר גבוה ( על נושאים כמו הצורך בהצהרת זכויות הילד , על השאלה אם לימודים הם זכות או חובה ועוד . . 2 התלמידים יתנסו בחשיבה רפלקטיבית על תהליכי החשיבה והלמידה שלהם , ובביטויה בכתב ( במיוחד פעילות 5 בפתיחת הפרק , ופעילות 9 בעבודה בקבוצות . פירוט להלן . ( הערות והצעות להוראת הפרק הצהרת זכויות הילד בישראל מכיוון שהמאבק של מלאלאה עוסק בזכויות ובשוויון זכויות , בחרנו לפתוח את הפרק בדיון על זכויות ובאופן מיוחד על זכויות של ילדים . פעילות 1 כדאי מאוד לבקש מהילדים לתת דוגמאות . ילדים מכירים את המלים " זכותי" ו " חובתי" בהיכרות כמעט אינסטינקטיבית , וכדאי לבדוק אתם מה זה בעצם אומר . ייתכן שהילדים יתחילו את השיחה ב"זה אומר

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר