עמוד:127

הערות והצעות להוראת הפרק השנה העברית-שנת ירח פעילויות 2-1 טרום הקריאה , מומלץ להפנות את התלמידים המיומנים פחות לפעילות המתוקשבת " עם צאת הלבנה" בה יש נוסף לסרטוני ההדמייה גם משחקים לביסוס ההבנה של תנועת גרמי השמיים . אפשר להציע לתלמידים לצאת החוצה ולצפות במראה הירח . זו ההזדמנות לשרש את המחשבה שהירח נראה רק בלילה ! מומלץ לעודד את התלמידים לעקוב אחר מראה הירח ביום במהלך חודש ( אפשר לעשות זאת כפעמיים בשבוע ) ולשרטט את צורתו בלוח מעקב . לירח אין מקור אור משלו ולכן קשה לראות אותו במהלך היום , יחד עם זאת טעות לחשוב שהירח זורח רק בלילה . במהלך החודש הירח זורח במזרח בכל יום בשעה אחרת . שעת הזריחה מתאחרת מדי יום 45-בכ דקות . בתחילת החודש העברי אפשר לראות את הירח בשעות הבוקר בצד מזרח . באמצע החודש הירח המלא זורח בערב ואילו בחצי השני של החודש הוא זורח בשעות הערב והלילה . לכן בחצי השני של החודש הירח ייראה בצד מערב בשעות הבוקר . פעילויות 7-5 משימות אלו עוסקות בתפקידן של הנקודתיים . עפ"י האקדמיה ללשון העברית הנקודתיים באות : -לפני פירוט שקדם לו ביטוי מכליל . למשל : לא רבים יכולים להתברך במידותיו כחוקר : עמקות בלתי מצויה , יושר חסר פשרות , אהבת האדם וחכמה אמתית וצרופה . -לפני ציטוט או דיבור ישיר . למשל : היו אומרים לי : " דברי עברית " ! -לפני משפטים שהם הסבר של מה שקדם להם . למשל : רק במסגרת המדינה יתפוס כל אדם את המקום הראוי לו : המהנדס יתכנן , הבנאי יבנה . על פי האקדמיה ללשון העברית : / http : // academy-hebrew . org . il / topic / hahlatot / punctuation

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר