עמוד:88

יעדי החינוך הלשוני . 1 התלמידים יזהו את מאפייניו של טקסט עיוני המתאר תולדות חיים . 2 התלמידים יכתבו תולדות חיים בעקבות ריאיון עם מבוגר בסביבתם . הערות והצעות להוראת הפרק לטקסט : הרב משה צבי נריה פעילות 1 כאשר מגיעים התלמידים לכיתה , ד' מתחילים הם ללכת לתנועות נוער . במהלך השיחה בכיתה , מומלץ לעודד את התלמידים לספר בהרחבה על תנועות הנוער אליהם הם משתייכים " ) אריאל" " , עזרא" וכד ( ' ולאו דוקא לתנועת " בני עקיבא . " פעילות 5 התלמידים מוזמנים לדמות תקופה אחרת , ומקום אחר הרחוקים מאד מן המציאות העכשווית בה הם חיים . ניתן לשקול האם לקיים שיחה מקדימה אשר תאיר את התקופה , לפני כ- 100 שנים . לתלמידים מתקשים רצוי לחלק את הטקסט לפסקות , לקרוא כל פסקה בקול ולבקש מהם למסור בלשונם שיח דבור את עיקרי המידע הכתובים בכל פסקה . יש לכוון את התלמידים למטרה שעמדה מול עיניו של הרב , בבחרותו , כאשר כתב את המכתב לרב קוק . פעילויות 7-6 עניינן עיסוק לשוני . כיוון שאחת ממטרותיו של הפרק הוא היכרות עם טקסט מידעי מסוג תולדות חיים , העיסוק במילות קישור בטקסט מידעי נחוץ כיוון שהוא מאפיין תת- סוגה זו . העיסוק במילות קישור של זמן ומילות קישור של ניגוד יהוו פיגום שיתמוך בכתיבה בהמשך . לשיר " אם תהיה אולימפיאדה" / אורי אורבך פעילויות -11 8 מטרת הפעילויות היא ליצור הקשר ורלוונטיות בין תנועת בני עקיבא , לבין דמותו של הרב נריה באמצעות שירו של אורי אורבך . בשיר הילד מפגין הזדהות רבה עם ההמנון " יד אחים , " רואה בו את ההמנון המייצג אותו על דוכן המנצחים , במקום המנון המדינה המסורתי . כדי לבצע את הפעילויות יש להאזין במשותף , להמנון תנועת " בני עקיבא" מאתר " זמרשת" http : // www . zemereshet . co . il / song . asp ו id = 4666 & phrase מילות השיר מובאות להלן :

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר