עמוד:87

הדיון עם התלמידים אמור לחתור להכללה , למשל שיש לקרוא בעיון רב את שם התוצאה ואת המידע הכתוב בצבע שחור בולט . על פי הכתוב בהם יש להחליט / לקבוע איזו תוצאה עשויה להוביל למידע הרצוי . יש לנתח כל תוצאה ולהסביר מדוע כדאי או לא כדאי לבחור בה . עם זאת , יש לתת לגיטימציה למצב שבו ההשערה מתבררת כלא נכונה . מאתרים מידע באתר פעילויות אלו מיועדות לעבודה עצמית . חשוב לאפשר לתלמידים לגלוש באתר , לנווט בתוכו , לקרוא את הטקסטים , לצפות בסרטונים ולענות על השאלות בקצב שלהם כדי לאפשר להם " חוויית למידה" אותנטית . מציגים את המידע משימה זו יכולה להתבצע בזוגות ואף בשלשות , ומטרתה ליצור מתווה לאופן שבו יספר דודי לקהל על המוזיקה האתיופית . המתווה יבטא את ההעדפות של חברי הקבוצה . פעילות זו מקנה לתלמידים דגם על פיו ניתן לפעול כאשר נערכים לשאת דברים בפני קהל . שם הפרק : הרב נריה ( כרך א עמ' ( 68 נושא הפרק הפרק מציג את דמותו ופועלו של הרב משה צבי נריה שהיה מחנך ומנהיג , מייסד ישיבות בני עקיבא . הרב נריה מכונה " אבי דור הכיפות הסרוגות , " בשל השפעתו הרבה על עיצוב פניה של החברה הדתית-לאומית . הרב כיהן כחבר הכנסת למשך קדנציה אחת מטעם המפד"ל . חתן פרס ישראל על תרומה מיוחדת לחברה ופרס הרב קוק . שירו " יד לאחים" הפך להמנון תנועת הנוער " בני עקיבא . " ההיכרות עם דמותו תתרום לטיפוח של ערכי תורה ועבודה , ודאגה לכלל עם ישראל . הפרק כולל טקסט מידע , שיר של אורי אורבך , ואיור של היוצר שי צ'רקה , שעניינם תנועת " בני עקיבא . " מומלץ לעסוק בפרק לקראת " שבת הארגון" של תנועת בני עקיבא . מטרות הפרק מטרות תוכן : היכרות עם דמותו ופועלו של הרב נריה

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר