עמוד:85

שימו לב לחשיבותה של היוד בהבחנה בין שם עצם ברבים לבין שם עצם ביחיד . בנטיית הכינויים היוד היא מרכיב חיוני , לעתים יחיד , המבדיל בין שם עצם במספר יחיד לבין שם עצם ברבים , כגון : 'סוסנו ' / ' סוסינו , ' מטוסנו ' / ' מטוסינו , ' ' מכתבך ' / ' מכתביך . ' היוד חיונית גם בנטיית שמות העצם ברבות : 'בנותינו , ' 'בעיותיכם' וכדומה . יש הכותבים יוד יתרה בנטיית שם העצם ביחיד , כגון : 'מורתינו , ' 'לצערינו . ' רצוי להבהיר לתלמידים את מרכיבי המילה – בסיס שם העצם ומוספית הרבים , כדי שיבחינו בין נטיית שם עצם ביחיד לבין נטיית שם העצם ברבים / רבות , מתוך הבנה , ולאו דווקא כזכירה טכנית . שם הפרק : צלילים מאתיופיה ( כרך א עמ' ( 63 נושא הפרק הפרק עוסק בדרכי הקריאה והפקת המידע הייחודיים לטקסט רב-ייצוגי ולאתר אינטרנט . בספר הלימוד התלמידים מעמיקים את היכרותם עם התרבות של קהילת יוצאי אתיופיה : חג הסיגד , המוזיקה הייחודית וסיפור עם . בפעילות הדיגיטלית הם מוזמנים לגלוש באתר אינטרנט מאובטח , שנבנה במיוחד לצורך פרק זה . הניווט באתר נועד לייעץ לדודי , תלמיד מקהילת יהודי אתיופיה כיצד לספר לתלמידי הכיתה , על מוזיקה אתיופית ישראלית עכשווית . מטרות הפרק מטרות תוכן . 1 התלמידים יכירו את התרבות העשירה של יהודי אתיופיה , השואבת ממקורות עתיקים , ומתחדשת כל העת . . 2 התלמידים יכירו את חג הסיגד , משמעותו ומנהגיו . יעדי החינוך הלשוני . 1 התלמידים יפיקו מידע מאתר אינטרנט , תוך שימוש במיומנויות המאה : ה-21 כתיבה והקלדה בשדה חיפוש , בחירה מתוך תוצאות עמוד החיפוש , הפקת מידע , בחינה והערכה של מידע , הקלקה וגלישה לאתר נתון , ניווט - דפדוף בין קישורים . בפרק המודפס בספר באתר האינטרנט

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר