עמוד:79

ב . כדאי לקשור בין 8 ג לעיל לבין ההנצחה בכלל . להראות שהנצחה היא לא רק תגובה אישית אלא גם פעולה ציבורית , וככזו היא מבקשת להנחיל ערכים מסוימים . הערכים האלה הם כבוד לדמוקרטיה , חופש ודיבור תוך שמירה על זכויות הזולת וחייו וכדומה . כדאי לזכור , שנושא הזיכרון וההנצחה עשוי להיות בעל נגיעה אישית לחלק מהתלמידים ( למשל , ממשפחות שכולות . ( ייתכן שהם יעלו את הנושא , ויש לבחון בזהירות עד כמה מתאים ונכון לאפשר הצפה שלו בכיתה כחלק מהדיון . שם הפרק : הסברים על צמחים ( כרך א עמ' ( 41 נושא הפרק הפעילות בפרק זה מתמקדת בשני סוגים של טקסטים : תיאור והסבר . תיאורים והסברים מתקיימים בעולמות שיח שונים , ובפרק מודגמים תיאורים והסברים מעולם השיח העיוני ( בטקסטים מדעיים המופיעים בספרי לימוד , באתרים לימודיים , בספרי ואתרי עיון ומידע כלליים ) ומעולם השיח הספרותי ( סיפורים אטיולוגיים . ( " מתודיקה של חיפוש תשובות לשאלות מותאמת לסגנון החשיבה של הילדים . אלה מתבוננים בתופעות , שואלים שאלות ומנסים להסביר אותן בעזרת הדמיון " .. … ( ברוך ואלמוג , ז'אנרים בסיפורת לילדים , תשנ ( "ו מטרות הפרק מטרות תוכן . 1 התלמידים ילמדו על שלושה צמחים נפוצים בישראל : חצב , רקפת ומקור החסידה . . 2 התלמידים ייהנו מסיפורים המסבירים תופעות בטבע באמצעות הדמיון – סיפורים אטיולוגיים . יעדי החינוך הלשוני . 1 התלמידים יכירו את דרכי התיאור המאפיינות טקסט מדעי . . 2 התלמידים יזהו את המעבר בין תיאור להסבר . . 3 התלמידים ישוו בין עובדות הנמסרות בטקסט כתוב לעובדות המתוארות בטקסט חזותי ( רישום מדעי . ( . 4 התלמידים יזהו פרטים דומים ושונים בהסבר המדעי ובהסבר ( סיפור ) הדמיוני . . 5 התלמידים יכתבו הסבר מדעי או הסבר דמיוני לתופעה מעניינת בעולם הצומח .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר