עמוד:105

פעילות 3 בפעילות זו מומלץ לעבור לספר הדיגיטלי . התאמה של הכותרת המדויקת מראה שהמידע החזותי הובן , עבר תהליך של עיבוד מהחזותי למושגי , וניתן לייצגו באופן מילולי מושכל – ככותרת . כותרות ב , ג , ו-ו אינן רלוונטיות . אפשר לתווך את השאלה באמצעות שיחה ודיבוב התלמידים על מה שהם רואים באינפוגרפיקה . פעילות 4 המידע באינפוגרפיקה הוא ברובו מידע חדש ( על מרכיבי השוקולד , על התפלגות בין נשים לגברים , על התפלגות בין אוהבי שוקולד לבן-חלב-מריר , על ארצות גידול קקאו מול ארצות הצורכות שוקולד . ( המידע על דרכו של השוקולד מעץ הקקאו ועד למוצר הסופי – מופיע כבר בסרטון . כדאי להזכיר אותו . פעילות 5 את מה שרוני אומרת אי אפשר ללמוד מהאינפוגרפיקה הזו . כדאי לשים לב : בדיאגרמה על מרכיבי השוקולד , הצבעים מציינים כמויות יחסיות לכל סוג שוקולד . למשל , אי אפשר להסיק מהציורים שבשוקולד מריר יש יותר סוכר מאשר בשוקולד חלב , אלא רק על החלק היחסי שיש לסוכר בתוך מרכיבי השוקולד המריר . כדאי לוודא שהתלמידים לא מתבלבלים בעניין זה . שם הפרק : חכמת הזקנים ( כרך א עמ' ( 126 נושא הפרק על החוכמה שמביאות השנים וגם על מאפיינים של מעשיות וסיפורי עם . בפרק שני סיפורי עם . במרכז כל אחד מהם אדם מופלג בשנים , שבעזרת חוכמתו וניסיון חייו משפיע באופן דרמטי על חייהם של אנשים אחרים . מטרות הפרק מטרות תוכן . 1 התלמידים יתוודעו לדימוי החברתי של הזקנה ולמאפייניה . . 2 התלמידים יתבוננו בהשלכותיו הרות האסון של משטר רודני , כפי שהם משתקפים בסיפור העממי . . 3 התלמידים יצביעו על כוחו של הסיפור העממי ועל מטרותיו הערכיות כמעצבי עמדות חברתיות . יעדי החינוך הלשוני . 1 התלמידים יקראו טקסטים ספרותיים בעברית גבוהה ויתנסו בהבנת מילים בהקשר . . 2 התלמידים יתנסו בהבנת ביטויים מטפוריים , אמרות וניבים תוך התבוננות בלשון ציורית . . 3 התלמידים יעסקו במאפייניו של הסיפור העממי .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר