עמוד:153

. 2 התלמידים יתוודעו להשלכות הסביבתיות של מדורות ל"ג בעומר ולאפשרויות לשינוי המצב לצורך צמצום הפגיעה בסביבה , ויעסקו בזיקה של הטקסט לנושא הקיימות . . 3 התלמידים יקבלו הנחיות לבטיחות אש . . 4 התלמידים יקראו שיר הומוריסטי שקשור להווי החג . יעדי החינוך הלשוני . 1 התלמידים יעסקו בטקסט למטרת טיעון ושכנוע , בדגש על העלאת הצעות לשינוי כחלק ממטרת השכנוע . . 2 התלמידים יתנסו בהבעת דעה והנמקה בתוך שיח דבור . . 3 התלמידים ירחיבו את אוצר המושגים שלהם . . 4 התלמידים יתייחסו לשפת היומיום ולסלנג השגורים בפיהם מזווית חדשה . . 5 התלמידים יכתבו טיעון בנושא של איכות הסביבה . הערות והצעות להוראת הפרק מדוע מדליקים מדורות בל"ג בעומר ? ל"ג בעומר הוא אחד החגים האהובים והבלתי נשכחים על הילדים . לחג זה מצפים הם במיוחד . אחת הסיבות העיקריות לכך היא הדלקת המדורה וההכנה לכך . האם פעם חשבו הילדים מדוע מדליקים מדורותו ומה הקשר בין ל"ג בעומר לבין ה"חגיגה , " של הדלקת המדורהו בקטע : " מדוע מדליקים מדורות בל"ג בעומר" יחשפו התלמידים לשלוש הסיבות העיקריות להדלקת מדורות דווקא בחג זה . פעילות 2 התלמידים משתפים במנהגי החג שלהם ובפרט באופן הדלקת המדורות שהם מכירים או מעדיפים , וגם בחסרונות שהם מוצאים במנהג המדורות . השיחה מהווה הכנה ובסיס לדעות שהם יפגשו ויביעו בהמשך לגבי גודל המדורות ואופיין . כדאי להציע לתלמידים לספר על בחירת המקום למדורה , על נוכחות מבוגרים בהכנות ובהדלקת המדורה , על העדפותיהם בנושא גודל המדורה והתפקיד החברתי שהיא ממלאה , וכו . ' ***

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר