עמוד:152

ניהול למידה : אם רמת הכיתה מאפשרת זאת , אפשר לפנות לתלמידים במהלך הקריאה ולבקש מהם להשתלב ולקרוא את הציטוטים בקול . אפשרות אחרת היא לבקש משישה תלמידים להכין את הציטוטים להקראה מבעוד מועד , מה שיאפשר אימון ותרגול של קריאה בקול ולא רק קריאה ספונטנית . *** עוד דברים על מלאלה פעילות 7 מלאלאה פונה הן לבעלי הכוח - מנהיגי העולם , והן לנוכחים המייצגים את הציבור כולו ( כולל מיליונים המאזינים לנאום , ( שאליהם היא פונה ב"אנחנו" כדי ליצור רמה גבוהה של מעורבות . היא רוצה להגביר מודעות , מעורבות ואכפתיות שיובילו להפעלת לחץ על בעלי הכוח . פעילות 8 הקראת / הצגת הנאום הופכת את התלמידים לשותפים לחזון של מלאלה ומזמינה את התלמידים לחוות אותו באופן אישי . לשם כך מתבקשים התלמידים גם להוסיף את ה"צבע האישי" שלהם לנאום . כדאי לראות מראש מה הם מוסיפים , כדי שהתוספות לא תהיינה טריוויאליות או מתחכמות , אלא תתייחסנה ברצינות לנאום ולמשימה . העבודה בקבוצות לקראת העלאת הנאום מאפשרת להתמקד ברטוריקה ובדרכי השכנוע של נאום - שהן גם מילוליות אבל גם קשורות באינטונציה ובדגשים וגם בשפת גוף . הצגת הנאום בקבוצה ולא באופן פרטני היא גם דרך לאפשר לכל התלמידים להשתתף , וגם מהדהדת את הנאום עצמו – היא מהווה מעין הדגמה או המחשה של ה"אנחנו" שעליו מדברת מלאלה . פעילות 1 הרצון העז לשכנע ניכר באמצעים הרטוריים של הנאום הזה : העלאה של שאלות רטוריות " ) מדוע , ו" ... " מדוע זה כךו , ( " חזרות " ) אנחנו הדור הראשון , ( " הפנייה הישירה לקהל שמגייסת אותו לחזון שלה " ) אני , אתה , אנחנו . ( " .. שם הפרק : אש , אש מדורה ( כרך ב עמ' ( 78 נושא הפרק הפרק פותח בקטע העונה על השאלה : " מדוע מדליקים מדורות בל"ג בעומרו . " בהמשכו מופיע מכתב הקורא לשינוי ולהפחתת המדורות בל"ג בעומר מטעמים סביבתיים ובטיחותיים . מטרות הפרק מטרות תוכן . 1 התלמידים יבינו את הקשר בין ל"ג בעומר לבין הדלקת מדורות .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר