עמוד:102

שם הפרק : פרק מתוק ( כרך א עמ' ( 118 נושא הפרק הפרק מזמין את התלמידים להתבוננות בצדדים פחות מוכרים להם של אחד המאכלים האהובים ביותר – שוקולד ; זאת , באמצעות מפגש עם מקורות מידע בעלי אופי שונה , המזמנים אסטרטגיות חשיבה ולמידה שונות . מטרות הפרק מטרות תוכן . 1 התלמידים יתנסו בעצירה ובהתבוננות בעיניים חדשות על פריט מוכר ושגרתי מסביבתם הקרובה . . 2 התלמידים ירחיבו את הידע עליו ( הקשרים היסטוריים וחברתיים , אופני ייצור וצריכה , עובדות מוזרות וכדומה . ( יעדי החינוך הלשוני . 1 התלמידים יתנסו באיסוף ובהצלבה של מידע על נושא מסוים , המגיע ממקורות שונים באופיים : סרטון , כתבה , רשימת פריטי מידע וטקסט רב-ייצוגי ( אינפוגרפיקה הכוללת מפה , תרשים זרימה , דיאגרמות וייצוגים ויזואליים אחרים . ( . 2 התלמידים יעסקו ( כולל רפלקסיה ) באסטרטגיות השונות של קריאה והבנה של הטקסטים המידעיים שלעיל . . 3 התלמידים ייפגשו עם סוגי שאלות האופייניים לסוגות שונות ( לדוגמה : אינפוגרפיקה - יחס בין דימוי לרעיון ; כתבה - יחס בין כותרת לטקסט ולקהל היעד ; רשימה של פרטי מידע – בחירה על בסיס רלוונטיות ; סרטון – הבדלים בין צפייה ראשונית למונחית . ( . 4 התלמידים יתנסו בשיח כתוב מונחה ומתוהלך ( כתיבת דיאלוג , שילוב אורגני של פרטי מידע בתוך טקסט בדיוני . ( . 5 התלמידים יעבדו על מילים בהקשר ויכירו ניבים שהטקסטים מפנים אליהם .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר