עמוד:65

3 א . גזרו את הרצועות המשדצות מדף גזירה 4 ( עמוד . ( 107 ב . נסו לקפל את הרצועות לחלקים האלה : - חמשה חלקים שוים - שבעה חלקים שוים - עשרה חלקים שוים שימו לב איזו רצועה כדאי לבח ֹ ר לכל חלקה . ג . כתבו על דל חלק שהתקדל את השבר המתאים לו . 4 מתחו קוים . שלם חמישית תשיעית שביעית עשירית שבע ששית לפני פעילות 3 אפשר לבקש מהתלמידים לקפל רצועות חלקות ל 7 , 5 ו 10 חלקים שווים , ואולם לא ביקשנו זאת בגלל הקושי בחלוקות האלה . לאחר פעילות 3 כדאי לערוך דיון : באיזו מהרצועות השתמשתם לכל חלוקה ? מדוע ? לאחר פעילות 4 כדאי לערוך דיון : אילו מבין המספרים הם שברים ? 1 כמו כן כדאי להבהיר ששבר יסודי הוא שבר מהסוג . ( שברים אחרים יילמדו בכיתות גבוהות יותר ( .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר