עמוד:3

למשפחה , בחוברת זו יש ארבעה פרקים . נספר לכם בקצרה במה הם עוסקים . . 1 חילוק עם שארית פרק זה הוא פרק המשך בסדרת פרקים בנושא הכפל והחילוק . ביחידה הראשונה של הפרק עוסקים בתרגילי חילוק ללא שארית שלא בתחום לוח הכפל . את התרגילים האלה לומדים לפתור על ידי פילוג . 20 6 לדוגמה : 78 : 3 = 60 : 3 + 18 : 3 = 20 + 6 = 26 60 + 18 ביחידות הבאות הילדים פוגשים לראשונה תרגילי חילוק שבהם התוצאה מורכבת ממספר שלם ושארית . לדוגמה : ( שארית . 17 : 3 = 5 ( 2 כדי לפתור תרגילים מסוג זה הילדים נעזרים בקיסמים ובונים מהם מצולעים . למשל , את התרגיל שבדוגמה הם לומדים לפתור כך : לוקחים 17 קיסמים ובונים מהם כמה שיותר משולשים . מתקבלים 5 משולשים , ונשארת שארית של 2 קיסמים . הציור הזה מראה זאת : לסידור זה של הקיסמים מתאים גם תרגיל השרשרת הזה : . 5 ש 3 + 2 = 17 בתרגיל שרשרת זה אפשר להשתמש לבדיקת התוצאה של תרגיל החילוק . במהלך הפרק הילדים עוברים מבנייה של מצולעים מקיסמים לציור המצולעים , ובהמשך הם משתמשים ב"ציור בקיצור" ( ציור סכמתי בלבד ) כדי לפתור תרגילי חילוק עם שארית . דרך נוספת שבעזרתה הילדים לומדים לפתור את התרגילים היא קפיצות על ישר המספרים . לדוגמה , את התרגיל שלמעלה אפשר לפתור כך : . 2 ישר המספרים בפרק זה הילדים עוסקים בבניית ישר המספרים לפי עקרונותיו , במיקום מספרים חיוביים ומספרים שליליים - המספרים המכוונים - על ישר המספרים ובהשוואת מספרים מכוונים . ליישום של הנושא בחרנו שתי דוגמאות שיש בהן שימוש משמעותי במספרים מכוונים - גובה ביחס לפני הים וטמפרטורה .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר