עמוד:6

א המבנה העשרוני - הרחבה נושאי הפעילויות : דרכים שונות לאריזה של אותן כמויות דרכים שונות לייצוג מספרים עד 1 , 000 1 עם המורה בחנות י ֵ ש אריזות של 100 עוגיות , של 10 עוגיות ושל עוגיה אחת . שולמית הגיעה לחנות ובקשה 330 עוגיות . נ ֹ עה נתנה לה 3 אריזות של ו–3 100 אריזות של . : 10 אמרה לה שולמית : "אני מצטערת , שכחתי לבקש , אבל חשוב לי לקבל את ההזמנה רק באריזות של 10 עוגיות . האם זה אפשרי " ? ענתה נ ֹ עה : "בודאי , המתיני רק רגע " . כמה אריזות של 10 עוגיות תקבל שולמית בסך הכל ֹ ? הסבירו : 2 רבקה , שרה ומרים קנו כל אחת 215 עוגיות , אבל האריזות בתוך החבילות שהן קבלו היו שונות . כיצד זה יתכן ? הביאו דגמאות ( בציור , במלים או בתרגיל . ( החבילה של רבקה החבילה של שרה החבילה של מרים בפעילות 1 מצוירת "בקיצור" חבילת העוגיות שקנתה שולמית . ה"ציור בקיצור" ( ציור סכמתי ) של כמויות העוגיות הארוזות נלמד בפרק "המספרים עד - 10 , 000 חלק א" יחידה ח . בפעילויות 1-3 ההסברים יכולים להיות מלווים במשטחים , בישר מספרים או בציור בקיצור שלהם .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר