עמוד:4

המספרים עד - 10 , 000 חלק ג פרק זה הוא השלישי מבין שלושת הפרקים העוסקים במספרים עד . 10 , 000 במהלך הלימוד בפרק הקודם הכירו הילדים את המבנה העשרוני של המספרים עד . 10 , 000 בתחילת פרק זה ילמדו הילדים לפתור תרגילי חיבור ותרגילי חיסור עד 10 , 000 ללא המרה . ואולם הנושא המרכזי בפרק זה הוא פתרון תרגילים עם המרה . לשם כך יילמד בפרק פירוק "לא יעיל" של מספרים ארבע ספרתיים המבוסס על המבנה העשרוני . דוגמה : את המספר 3 , 032 אפשר לפרק בכמה דרכים : א . בדרך "יעילה 3 ש 1 , 000 + 3 ש 10 + 2 ש 1 = 3 , 032 : " ב . בדרכים "לא יעילות 2 ש 1 , 000 + 10 ש 100 + 3 ש 10 + 2 ש 1 = 3 , 032 : " 30 ש 100 + 32 ש 1 = 3 , 032 כדי לפתור את התרגיל 3 , 032 - 57 = נדרשת המרה של עשרות ביחידות , של מאות בעשרות ושל אלפים במאות . לפיכך נעזרים בפירוק ה"לא יעיל" הזה : . 2 ש 1 , 000 + 9 ש 100 + 12 ש 10 + 12 ש 1 = 3 , 032 הפירוק הזה מתקשר לאלגוריתם של פתרון התרגיל במאונך . בשלבים הראשונים של לימוד דרך הפתרון התלמידים נעזרים ב"ציור בקיצור" של התהליך . דוגמה : 2 , 210 - 20 = א . מכיוון שיש לחסר 2 עשרות , יש להמיר מאה אחת ב–10 עשרות . ב . עכשיו נוח לחשב את תוצאת החיסור . אנו מאחלים לילדיכם לימוד מועיל ומהנה .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר