עמוד:3

למשפחה , בחוברת זו יש שני פרקים . נספר לכם בקצרה על כל אחד מהם . המספרים עד - 10 , 000 חלק ב פרק זה הוא המשך לפרק המספרים עד 10 , 000 ( חלק א ) שבו הכירו הילדים את המבנה העשרוני של המספרים עד 1 , 000 ולמדו לפתור תרגילי חיבור וחיסור ללא המרה . בפרק זה נעמיק בנושא המבנה העשרוני ויילמד רעיון ההמרה והשימוש בו בתרגילי חיבור וחיסור . דוגמה : בפרק הקודם למדו הילדים לייצג את הערך של מספר תלת ספרתי כסכום ערכי הספרות שלו לפי מקומותיהם . למשל , ייצוג המספר 3 ש 100 + 2 ש 10 + 5 ש 1 = 325 : 325 בפרק זה יילמדו דרכי ייצוג נוספות הנובעות מהמבנה העשרוני , למשל , ייצוג נוסף של המספר : 325 3 ש 100 + 1 ש 10 + 15 ש 1 = 325 317 בייצוג הזה נשתמש למשל בבואנו לפתור תרגיל חיסור שממירים בו עשרת : 325 - 8 = כמו בפרק הקודם גם כאן הפעילויות שבתחילת כל נושא חדש מקושרות לסיפור מסגרת על מפעל עוגיות . במפעל ַ אורזים עוגיות באריזות של 100 , 10 , 1 ו . 1 , 000 לצורך המחשה נעזרים במשטחים הנמצאים במארז האבזרים או ב"ציור בקיצור" שלהם . " ציור בקיצור" של האריזות ) המשטחים : ) בהמשך הפרק יכירו הילדים את המספרים עד 10 , 000 ואת המבנה העשרוני שלהם . גם בפרק זה עדיין לא יילמד האלגוריתם של פתרון תרגילים במאונך . נושא זה יילמד בפרק הבא - המספרים עד - 10 , 000 חלק ג . הבסיס להבנת פתרון תרגילים במאונך הוא הבנה עמוקה של המבנה העשרוני . מטרת הפעילויות היא להביא את התלמידים לידי הבנה כזאת .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר