עמוד:175

. 2 כדי לתאר את אחד האמנים , המספר רומז על פסוק מהתנ"ך : " לא-ימוש ספר התורה הזה מפיך והגית בו יומם ולילה" ( יהושע א , ח . ( בעברית של ימינו - אל תעזוב את ספר התורה , קרא בו וחשוב עליו תמיד . הסופר מיכה יוסף בן-גוריון השתמש בחלק מהמילים מהפסוק כדי לתאר את האמן החרוץ . א . מצאו בתיאור מילים המזכירות את הפסוק . ב . מה דעתכם , הסופר התכוון להחמיא לאמן או לגנ וֹ ת אותו ? הסבירו . . 3 חז"ל אמרו : " אל תאמר לכשאפנה אשנה שמא לא תפנה" ( אבות ב , ד . ( כלומר : אל תגידו שתלמדו כשיהיה לכם פנאי , כי אולי לא יהיה לכם פנאי ! הסופר שם בפי אחד האמנים רמז לדברי חז"ל . מצאו אותו בסיפור . האם האמירה של חז"ל מתאימה לאמן הזה ? מדוע ? . 4 מצאו בסיפור את המילים שמתארות את הזמן שחלף מהטלת המשימה ועד סופה . קראו אותן בקול . מדוע לדעתכם בחר הסופר לכתוב מילים רבות כל כך , במקום לומר בקיצור "השנה חלפה ? " . 5 שיחה בכיתה מה דעתכם על התנהגותו של האמן העצל ? האם אפשר לכנות אותו פיקח ? או רמאי ? הסבירו . . 6 האם אפשר לומר שהמלך השתמש בתכסיס של האמן העצל כדי לשלם לו על עבודתו ? הסבירו . . 7 הסיפור נכתב לפני שנים רבות מאוד , ויש בו מילים שאנחנו לא משתמשים בהן היום . בּ חרו שניים מתוך ארבעת המשפטים שלפניכם , וכתבו אותם במילים של ימינו : החר וּ ץ נתן את ל בּוֹ לעב וֹ דת וֹ מיד . לֹ א הי וּ כּ מ וֹ תם ליפי . ויק פּ ץ וידלג מרב שׂ מחה . לֹ א שׂ ם ל בּוֹ לפקדת המל ךְ .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר