עמוד:170

. 6 א . קראו את הבית שלפניכם ונסו לכתוב את שתי השורות האחרונות שלו במילים שלכם . " המתר לה כּ נס וּ קצת אכל לח פּשׂ? אנא , תני לי פּ ת דקה פּ ן אמ וּ ת בּ ע וֹ ד דקה " ... ב . האם הצלחתם לכתוב את שתי השורות בפעילות א ? האם התקשיתם ? בחרו את המשפטים המתאימים : הבנתי את השורות האחרונות , אף על פי שלא הבנתי את כל המילים . בשתי השורות האחרונות היה משהו שבלבל אותי . מה שכתוב בשתי השורות הראשונות עזר לי להבין את השורות האחרונות . לא ברור לי מה פירוש המילים " פּ , ת" " פּ ן" והביטוי " פּ ת דקה . " הבנתי הכול , לא היה לי שום קושי . ג . איך תוכלו לוודא שהבנתם נכון את שתי השורות ? . 7 פעילות בזוגות א . מצאו מה אומר הצרצר בבתים האלה של המשל , ומה אומרת הנמלה . חלקו ביניכם את התפקידים וקראו בקול . ( שימו לב לבית האחרון . מי קורא אותו ?( ב . איך מצדיק הצרצר במשל של קרילוב את התנהגותו ? ג . השוו את הנמלים בשני המשלים שקראתם ; שימו לב לדברים שכל אחת מהן אומרת . איזו נמלה מוצאת חן בעיניכם יותר ? למה ? . 8 שיחה בכיתה מצאו את מוסר ההשכל בשני המשלים . איזה מהם מצליח להעביר טוב יותר את המסר ? מדוע ?

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר